|
ردیف |
محورها |
موضوعات |
عناوین پیشنهادی |
|
1
|
تأثیر آموزش، یادگیری و تحول تربیتی در فضاهای آموزشی، تربیتی و ورزشی
|
· نقش معلم و دانشآموز در مدارس آینده · رویکردهای نوین آموزش و یادگیری · مدارس و دانشآموزان با نیازهای ویژه
|
مدرسه آینده، معلم و دانشآموز |
|
بازتعریف نقش معلم و مدرسه در عصر داده و هوش مصنوعی |
|||
|
تربیت اخلاقی، عاطفی در عصر دیجیتال |
|||
|
برنامه درسی و مهارتهای عصر دیجیتال |
|||
|
آموزش تلفیقی و یادگیری ترکیبی |
|||
|
سنجش تکوینی و شخصیسازیشده |
|||
|
آموزش، تابآوری و سواد رسانهای |
|||
|
آموزشهای غیررسمی، سازمان نیافته و مادام العمر |
|||
|
2 |
مدرسه آینده، کانون تربیت و پیشرفت محله
|
· مدرسه به مثابه نهاد اجتماعی و مرکز توسعه و اقتصاد محله · تعامل مدرسه با نهادهای فرهنگی، اجتماعی و شهری
|
مدرسه به مثابه نهاد اجتماعی و مرکز توسعه محله |
|
مدرسه و بسط عدالت آموزشی با رویکرد مناطق کمبرخوردار |
|||
|
مشارکت ذینفعان در سیاستگذاری مدرسه |
|||
|
مدرسه، اقتصاد و تولید |
|||
|
جامعهشناسی مدرسه، کارکرد اجتماعی مدارس در بافت شهری |
|||
|
مدرسه و اکوسیستم شهری |
|||
|
تعامل مدرسه با نهادهای فرهنگی، اجتماعی و شهری |
|||
|
مدرسه در بافت تاریخی، عشایری و مناطق حاشیه |
|||
|
مدرسه به مثابه پلتفرم یادگیری محلی |
|||
|
مدرسه و آموزش و تربیت فنی، حرفهای و مهارتی |
|||
|
مدلهای هممالکیتی، هممراقبتی و مدیریت مشارکتی در مدارس |
|||
|
مدرسه، خانواده و حس تعلق مکانی |
|||
|
مدرسه، توانمندسازی اجتماعی و جامعه محلی |
|||
|
مدارس و دانش آموزان با نیازهای ویژه
|
|||
|
3 |
مدرسه آینده و محیط کالبدی |
· طراحی مدارس مبتنی بر اقلیم و دوستدار محیط زیست · بهرهوری و بهینهسازی انرژی در مدرسه با استفاده از انرژیهای نو و تجدیدپذیر · فناوریهای نوین ساخت |
فضاهای یادگیری تعاملی، انعطافپذیر و چندمنظوره |
|
مدرسه به مثابه فضای یادگیری سیال (متفاوت با مدل سنتی( |
|||
|
طراحی مدارس مبتنی بر اقلیم و دوستدار محیطزیست |
|||
|
جایگاه فضاهای باز و نیمهباز، سبز و طبیعتمحور در طراحی مدرسه |
|||
|
بهرهوری و بهینهسازی انرژی در مدرسه: با استفاده از انرژیهای نو و تجدیدپذیر |
|||
|
آینده انرژی در مدارس |
|||
|
سامانههای ساختمانی پیشساخته و چاپ سهبعدی |
|||
|
استفاده از مصالح زیستپایدار، تجزیهپذیر و بومی |
|||
|
مدارس و سامانههای نوین گرمایشی، سرمایشی و روشنایی |
|||
|
نقش هوش مصنوعی در طراحی و مدیریت ساختمانهای آموزشی |
|||
|
اتوماسیون ساخت و بهرهبرداری از مدرسهBMS، سنسورهای هوشمند |
|||
|
4 |
مدرسه آینده و تجهیزات و فناوری های آموزشی |
· تجهیزات و فناوریهای آموزشی نوین · سامانههای یادگیری مبتنی بر هوش مصنوعی · زیر ساخت های دیجیتال
|
آزمایشگاههای مجازی، واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و متاورس |
|
سامانههای یادگیری مبتنی بر هوش مصنوعی |
|||
|
فناوریهای قابل حمل و پوشیدنی (Tech Wearable)برای یادگیری تجربی |
|||
|
تجهیزات آموزشی برای کودکان توانیاب و با نیازهای ویژه |
|||
|
اینترنت اشیاء (IOT)در مدرسه هوشمند و مدیریت محیطی |
|||
|
نقش دادههای بزرگ (Big Data) در تحلیل و تصمیمسازی آموزشی |
|||
|
نقش استارتاپها، نوآفرینها و دانشبنیانها در توسعه ابزارهای آموزشی |
|||
|
امنیت سایبری و حفاظت از دادههای آموزشی |
|||
|
پلتفرمهای مدیریت یادگیری (LMS)و فضای ابری |
|||
|
زیرساختهای دسترسی عادلانه به فناوری در مناطق دورافتاده |