نشست مشترک رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور و مدیر عامل بنیاد برکت در خصوص رویداد «مدارس آینده» با حضور اصحاب رسانه برگزار شد
نشست مشترک رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور و مدیر عامل بنیاد برکت در خصوص رویداد «مدارس آینده» با حضور اصحاب رسانه برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، نشست رسانه‌ای نخستین رویداد ملی «مدارس آینده» با حضور مهراله رخشانی‌مهر معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و علی ترکمانه مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برگزار شد.

رخشانی‌مهر در ابتدای این نشست با اشاره به سوابق مشارکت بنیاد برکت با نوسازی مدارس در ساخت و توسعه فضاهای آموزشی، گفت: بنیاد برکت همواره منشاء خدمات و اثرات ارزشمندی بوده و در حل مسائل حوزه‌های مختلف، به ویژه در مواقع بروز بحران و بلایای طبیعی از جمله سیل و زلزله پیشگام و موثر بوده است.

 

رویداد ملی «مدارس آینده» راهی برای بهره مندی از ایده‌های نوین در ساخت و تجهیز مدارس

وی همچنین برگزاری رویداد ملی «مدارس آینده» را به تاسی از شعار امسال به نام «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین»، بهره گیری از ایده های نوین در بحث ساخت و تجهیز فضاهای آموزشی عنوان کرد و افزود: سابقه تعامل ما با مراکز علمی نیز پیشینه‌ای طولانی دارد و یکی از مصادیق آن برگزاری همایش مدرسه ایرانی، معماری ایرانی است که همواره با محوریت دانشگاه ها برگزار شده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در ادامه هدف اصلی از برگزاری این رویداد را استخراج ایده‌های نوآورانه و جدید در محورهای رویداد شامل: معماری، مدیریت سبز، سیستم‌های سازه‌ای و تکنولوژی ساخت مدارس، سیستم‌های نوین گرمایشی - سرمایشی و تجهیزات الکتریکی، مواد و مصالح نوین در حوزه محیط کالبدی فضاهای آموزشی آینده و همچنین موضوعات مرتبط با حوزه تجهیزات و فناوری های آموزشی (نرم افزار/سخت افزار) برشمرد. 

وی در خصوص شیوه اجرای رویداد ملی «مدارس آینده» خاطر نشان کرد: جامعه هدف ما متمرکز بر دانشگاهیان، مهندسان مشاور، نخبگان و شرکت‌های نوآور است، طبق دستورالعمل نیز طرح‌ها و ایده‌های برگزیده در موضوعات مورد نظر، پس از داوری در فازهای مختلف با تکمیل نقشه طرح ها و تاسیسات و رعایت الزامات فنی و اجرایی، با حمایت بنیاد برکت نمونه سازی و اجرایی می‌شوند.

رخشانی‌مهر ادامه داد : این مراحل احتمالا کمی زمان بر باشد اما پیش بینی ما این است با برگزاری رویداد در مهر ماه و معرفی طرح‌های برتر بتوانیم تا خرداد سال آینده امکان عملیاتی شدن آنها را فراهم کنیم.

 

حمایت بنیاد برکت از طرح‌های برگزیده رویداد ملی «مدارس آینده»

مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به موضوعات برگزاری نخستین رویداد ملی «مدارس آینده»، گفت: برخورداری از دستاوردهای جدید علمی در ساخت مدارس و تجهیزات و تکنولوژی آموزشی گریز ناپذیر است، از این رو ایده برگزاری مورد استقبال واقع شد تا با کمک و مشارکت هم بتوانیم این رویداد را برگزار و از طرح ها و ایده های برتر نیز بهره مند شویم.

ترکمانه استفاده از تکنولوژی های جدید، صرفه جویی در مصرف انرژی، استفاده از سازه های سبک و مقاوم، حمایت از کسب و کار دانش، و توسعه عدالت آموزشی را از دیگر نتایج مورد انتظار دانست و افزود: با معرفی و استخراج ایده های برتر آنها را درا ختیار مشاوران قرار می دهیم تا تبدیل به پروژه شوند و بنیاد برکت آمادگی این را دارد که نسبت به تامین اعتبار اجرای 31 پروژه از این طرح ها در 31 استان کشور با مشارکت نوسازی مدارس به عنوان طرح پایلوت اقدام نماید.

 
 

 

 


یک شنبه 23 مرداد 1401 (1 سال قبل )
شرایط و مقررات شرکت در رویداد
١) آثار ارائه شده، بايد قابليت عملياتي شدن و اجرا را داشته باشند.
٢) شركت كنندگان ميتوانند به‌صورت حقيقي يا حقوقي در سايت رويداد ثبت نام نمايند.
٣) رعايت ملاحظات حقوقي مالكيت فكري و معنوي آثار ارائه شده، بر عهده شركت كننده بوده و دبيرخانه، مسئوليتي بر عهده ندارد.
٤) توجه به تجاري شدن فناوري از الزامات اين رويداد است.
٥) در نمايشگاه رويداد، آثار ارسالي به دبيرخانه، به نمايش گذارده خواهد شد.
٦) ثبت نام و شركت در رويداد، به صورت اينترنتي و با تكميل فرم ثبت نام، از طريق مراجعه به تارنماي رويداد به آدرس https://future.dres.ir امكان پذير خواهد بود.
تارنماي سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور: https://dres.ir
ایمیل: future.schools.dres@gmail.com